Ofte stillede spørgsmål og svar om selvbetjening
Herunder finder du de typiske spørgsmål, vi får. Er der andet vi kan hjælpe med, er du meget velkommen til at ringe eller skrive til os.
- Hvorfor ser min opgørelse anderledes ud?
Din opgørelse er udvidet med en masse nye informationer, som Brøndby Fjernvarme nu er forpligtet til at informere dig om. Læs mere her
- Jeg skal søge om varmehjælp?
Du skal bruge de sidste 3 års opgørelse til at søge om varmehjælp. Men ring til os - så kan vi hurtigt lave et "varmebrev" til dig.
- Hvad er et normalt varmeforbrug?
Det kan være vanskeligt at sige præcist, hvad et normalt forbrug er. Det afhænger bl.a. af disse ting: - Husets tilstand - f.eks. hvor godt er det isoleret.
- Vinduernes størrelse og placering i forhold til solen
- Dine vaner
- Antal beboer og deres alder
- Antal elforbrugende apparater (de afgiver varme)
- Vejret
- I flg. Energistyrelsen, der har regnet på et hus på 140 m², forventer man følgende: Typisk hus Energirenoveret hus Lavenergihus 18,1 MWh 15,3 MWh 5,2 MWh
- Hvor finder jeg mit forbrugernr. og pinkode?
Det står på din betalingsoversigt fra Betalingsservice eller på brevet, der følger med girokortet.
- Hvor finder jeg min årsopgørelse?
Den er på din betalingsoversigt fra Betalingsservice for februar måned. Er du ikke tilmeldt PBS, har du fået den fremsendt med post i slutningen af januar måned.
Du kan også finde den på hjemmesiden. Log ind på eForsyning og se dine årsopgørelser under punktet ”Mine dokumenter”.
- Jeg har ikke fået nogen opkrævning denne måned?
Vi opkræver 4 rater om året, februar, maj, august og november. Drejer det sig om disse måneder, så ring til os. Du kan også overføre raten til os på reg.nr. 4316 kontonr. 3358 111 777. Husk at angive forbrugernr. eller adresse.